♔قلـــــمرو والیبـــال♔

♔قلـــــمرو والیبـــال♔

سایت دوستداران والیبال
♔قلـــــمرو والیبـــال♔

♔قلـــــمرو والیبـــال♔

سایت دوستداران والیبال

بهترین بازیکنان

**امتیازآورترین بازیکن
۱- بارتوژ کورک (لهستان - ۸۹ امتیاز)

۲- توماس ادگار (استرالیا - ۷۵ امتیاز)

۳- ماتیوژ میکا (لهستان - ۶۱ امتیاز)

۴- متئو اندرسون (آمریکا - ۵۶ امتیاز)

۵- فیلیپه لانزا (ایتالیا- ۵۳ امتیاز)

۶- شهرام محمودی (ایران - ۵۳ امتیاز)

**بهترین اسپکر
۱- بارتوژ کورک (لهستان - ۵۶.۱۲)

۲- ماتیوژ میکا (لهستان - ۵۳.۹۲)

۳- تیلور ساندر (آمریکا - ۵۳.۳۳)

۴- میلاد عبادی‌پور ( ایران - ۵۱.۱۶)

**بهترین مدافع
۱- سیمونه آنزانی (ایتالیا - ۰.۸۸)

۲- مکسول هالت (آمریکا - ۰.۶۷)

۳- مارکو پودراسکانین( صربستان - ۰.۶۱)

۴- دیوید اسمیت (آمریکا - ۰.۶۰)

۵- سیدمحمد موسوی (ایران - ۰.۵۹)

**بهترین سرویس
۱- میشا کریستین‌سن( آمریکا - ۰.۸۰)

۲- میکال کوبیاک (لهستان - ۰.۴۱)

۳- ماتیوژ بینیاک (لهستان - ۰.۴۱)

**بهترین پاسور
۱- میشا کریستین‌سن (آمریکا - ۷.۸۷)

۲- فابیان دریژگا (لهستان - ۶.۱۲)

۳- سعید معروف (۵.۸۲)

۴- ایگور کولودینسکی (روسیه - ۴.۱۳)

**بهترین دریافت کننده
۱- متئو اندرسون (آمریکا - ۷۲.۸۴)

۲- آرون راسل (آمریکا - ۷۱.۲۱)

۳- اریک شوجی (آمریکا - ۶۷.۲۱)

۴- فیلیپو لانزا (ایتالیا - ۵۳.۷۲)

۵- مارکو لوونیچ (صربستان - ۵۳.۶۶)

۶- میکال کوبیاک (لهستان - ۴۷.۷۸)

۷- ماسیمو کولاچی (ایتالیا - ۴۶.۶۷)

پل ساندرسون (استرالیا - ۴۴.۸۳)

۹- فرهاد قائمی (ایران - ۴۳.۹۶)

**بهترین توپگیر
۱- پاول زاتروسکی (لهستان - ۳.۲۹)

۲- میکا کوبیاک (لهستان - ۲.۲۹)

۳- اریک شوجی (آمریکا - ۲.۶۷)

۴- الکسی اوبموشائف (روسیه - ۲.۱۳)

۵- سعید معروف (ایران - ۲.۰۰)

۶- فرهاد قائمی (ایران - ۱.۸۲)

۷- سرجیو سانتوس (برزیل - ۱.۷۵)

۸- فرهاد ظریف (ایران - ۱.۷۱)


مریم

والیبالیستا برگشتند

تیم ملی والیبال ایران که شب گذشته بعد از برگزاری دو مسابقه برابر روسیه، شهر کازان را ترک کرده بودند ساعت ۱۵ امروز وارد تهران شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، کاروان تیم ملی والیبال ایران عصر امروز بعد از سفری ۱۴ ساعته وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و از سوی هواداران و خانواده های بازیکنان مورد استقبال قرار گرفت.
تیم ملی والیبال ایران سفر ۳۸ روزه خود را از کشور فنلاند و جمهوری چک برای دو هفته اردوی آمادگی و پنج دیدار دوستانه آغاز کرد، سپس به آمریکا رفت و در هفته سوم لیگ جهانی دو مسابقه با تیم ملی این کشور در شهر لس آنجلس برگزار کرد.
ملی پوشان ایران در هفته چهارم لیگ جهانی در شهر چنستوهوا لهستان حضور یافتند و در دو مسابقه با تیم ملی والیبال این کشور حضور یافتند که نخستین امتیاز لیگ جهانی امسال را در این شهر به دست آوردند.
تیم ملی والیبال ایران بعد از لهستان راهی شهر کازان مسکو شد و در دو مسابقه با تیم ملی والیبال روسیه موفق به کسب شش امتیاز از قهرمان المپیک لندن شد تا با دست پر به ایران برگردد.
تیم ملی والیبال ایران ساعت 15 امروز دوشنبه بعد از سفری ۳۸ روزه وارد تهران شد تا خود را برای برگزاری شش دیدار خانگی در هفته های ششم تا هشتم لیگ جهانی آماده کند.
تیم ملی والیبال ایران ساعت 21 روزهای جمعه و یکشنبه 29 و 31 خردادماه در هفته ششم لیگ جهانی والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران به مصاف آمریکا می رود.


مریم

قدرت نمایی ایران در روسیه

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود با روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن موفق به کسب دومین پیروزی خود در این رقابت ها شد تا دو شکست متوالی برای این تیم در لیگ جهانی از سوی ملی پوشان کشورمان ثبت شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دومین مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت 19 و 40 دقیقه دیروز در سالن سی وی سنت پترزبورگ شهر کازان روسیه آغاز شد.
تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 18 و 25 بر 21 روسیه را شکست داد تا هفت امتیازی شود.
تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب عادل غلامی، سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی، شهرام محمودی و سید محمد موسوی آغاز کرد.
در تیم روسیه نیز دنیز بیر یوکُف، آرتم وُلویچ، ییوگِینی سیوُژیلیئِس، آندری آشیِف، ماکسیم میخایلوف، ایگر کلدیِنسکی و آلِکسی ویِربُف در ابتدای مسابقه به میدان آمدند.

شهرام محمودی و مجتبی میرزاجانپور با کسب 17 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکنان دیدار دوم ایران و روسیه در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال معرفی شدند.
ماکسیم میخایلوف از روسیه نیز با 16 امتیاز پرامتیازترین بازیکن روسیه در این مسابقه شد.
در مجموع سه ست این مسابقه روسیه 59 امتیاز به دست آورد و تیم ایران نیز با 75 امتیاز اقتدار خود را به حریف روس نشان داد.
ملی پوشان روسیه در این مسابقه 30 امتیاز از حمله به دست آوردند و ایران در این زمینه موفق به کسب 39 امتیاز یعنی 9 امتیاز بیشتر از روسیه شد.
در دفاع روی تور نیز ایرانی ها بهتر عمل کردند و موفق به کسب 9 امتیاز شدند و روس ها 6 امتیاز در این زمینه به دست آوردند.
ملی پوشان ایران و روسیه در امتیاز سرویس مساوی شدند و سه امتیاز کسب کردند.
بازیکنان ایران 23 امتیاز از اشتباهات بازیکنان روسیه به دست آوردند و 20 امتیاز در این زمینه به آنان دادند.


مریم

تیتر روزنامه ها

بلندقامتان والیبال کشورمان شب گذشته موفق شدند با برتری 3 بر یک مقابل قهرمان المپیک دست به کار بزرگی زده و نام خود را در تاریخ ثبت کنند.

این موفقیت در حالی بدست آمد که روسیه تنها غول بزرگ والیبال جهان است که تا پیش از این مقابل قدرت جدید قاره کهن تسلیم نشده  بود و همین باعث شد ارزش و شیرینی این برد دلچسب دوچندان شود و والیبال سر بالا به تیتر یک روزنامه های امروز برسد.

 

ابرر ورزشی والیبال

همشهری و والیبال

روزنامه والیبال

خبر ورزشی و والیبال

روزنامه و والیبال



والیبال در روزنامه


مریم

اولین برد

اینه،ایران واقعی اینه،بالاخره بردیم و این طلسم رو شکستیم.هورررراااااتیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود با روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن، موفق به کسب نخستین پیروزی تاریخ خود برابر این تیم و در لیگ جهانی سال 2015 شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، نخستین مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت 19 و 40 دقیقه امروز در سالن سی وی سنت پترزبورگ شهر کازان روسیه آغاز شد.
ملی پوشان کشورمان در ست اول این مسابقه 25 بر 20 مغلوب روسیه شدند اما در ست دوم 25 بر 16 میزبان خود را شکست دادند تا یک بر یک مساوی شوند.
تیم ایران در ست های سوم و چهارم نیز با امتیازهای 25 بر 19 و 25 بر 23 به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر یک روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن و لیگ جهانی سال 2013 را شکست دهد.
اسلوبودان کواچ در ابتدای این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی و شهرام محمودی استفاده کرد.
دینیز بیر یوکُف، آرتم وُلویچ، ییوگِینی سیوُژیلیئِس، آندری آشیِف، آلِکسی ویِربُف، ماکسیم میخایلوف و ایگر کلدیِنسکی بازیکنان آغاز کننده تیم ملی والیبال روسیه در این مسابقه بودند.
میلاد عبادی پور و مجتبی میرزاجانپور در این دیدار با 14 امتیاز عنوان امتیازآوترین بازیکنان ایران را به دست آوردند و ماکسیم میخایلوف از تیم روسیه نیز با کسب 15 امتیاز پرامتیازترین بازیکن این دیدار شد.
در مجموع چهار ست این مسابقه، روسیه 83 امتیاز به دست آورد و تیم ایران 95 امتیاز کسب کرد.
ملی پوشان روسیه در این مسابقه 45 امتیاز از حمله به دست آوردند و ایران نیز در این زمینه موفق به کسب 44 امتیاز شد.
در دفاع روی تور نیز ایرانی ها و روس ها برابر بودند و هر دو تیم هفت امتیاز به دست آوردند.
ملی پوشان روسیه 8 امتیاز سرویس به دست آوردند و ایران پنج امتیاز از سرویس از آن خود کرد.

بازیکنان ایران 39 امتیاز از اشتباهات بازیکنان روسیه به دست آوردند و 23 امتیاز در این زمینه به آنان دادند.


مریم

only saeed maroof

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران: الکسی اسپریدونف، چهره سرشناس تیم ملی والیبال روسیه و هم تیمی سابق سعید معروف در زنیت کازان که به دلیل حرکات عجیب و غریبی که گاه و بیگاه از خود نشان می دهد به مرد دیوانه مشهور است، نسبت به حضور دوباره سعید معروف در روسیه واکنس نشان داد.

او با انتشار عکس مشترکی از خود و هم تیمی هایش در تیم ملی روسیه که  با سعید معروف در زنیت کازان نیز هم تیمی بوده اند، در کنار کاپیتان تیم ملی ایران؛ نوشت: Only Saeed Maroof ( فقط سعید معروف)

جالب اینکه این عکس توسط دوربین دیمیتری ایلنیخ دیگر بازیکن تیم ملی روسیه به ثبت رسیده است.

معروف و بازیکنان تیم ملی روسیه

گفتنی است؛ تیم های ملی ایران و روسیه روزهای شنبه و یک شنبه هفته آینده در سومین دوگانه خود در لیگ جهانی 2015 برابر هم صف آرایی خواهند کرد و مصاف دوباره سعید معروف با هم تیمی های سابقش در زنیت کازان که شاکله اصلی تیم ملی روسیه را تشکیل  می دهند، جذابیت های این دیدارها را دوچندان کرده است.


مریم

چه شباهتی!

سوپراستار دیگری به نام محمدجواد معنوی‌نژاد در ترکیب ایران به میدان رفته که شاید کمتر کسی بازی وی را به دقت دیده باشد، اما این جوان اصفهانی و البته 20 ساله والیبال ایران یکی از آینده‌داران این رشته است. به گفته ابراهیم وطن‌پرست، کارشناس والیبال ایران وی در بازی جنگنده، شجاع و نترس است و با سرویس‌های ریسکی خود می‌تواند برای هر تیمی مشکل‌ساز شود.

معنوی‌نژاد که از خوش اخلاق های تیم ملی است شباهت زیادی هم با ماکسیم میخائیلوف روس دارد که علاوه بر شباهت ظاهری و فیزیکی در برخی از ویژگی‌ها هم بهم شبیه هستند؛ هر دو بازیکن قابلیت بازی در پست‌ دریافت کننده قدرتی را دارند، هر دو بازیکن با تیم خود به مقام قهرمانی کشورشان رسیده‌اند (میخائیلوف با زنیت قهرمان روسیه شد و معنوی‌نژاد با پیکان قهرمان ایران) ، هر دو بازیکن 202 سانتی متر قد دارند، هر دو بازیکن به یک سبک سرویس می‌زنند و  هر دو می‌توانند در پست پشت‌خط زن هم بازی کنند.


مریم